Saturday, 15 December 2012

♥ Tolonglah ♥

Assalamualaikum...

Tolooonngggg...
Tolong?tolong ape??
arini gadis nak post kan entry yg bertajuk TOLONG
banyak benda y kita boleh label sbg 'tolong'
tapi kali ni gadis nk tekankan isu tentang
'tolonglah..jangan balas perbuatan orang pada kita''
maksud gadis,perbuatan 'xbaik' laa..
kalau perbuatan baik pun xnak balas..
malampau! tampar kang nak!! hahaha
knp gadis nak buat isu ni?
sebab gadis tau,setiap manusia mesti pernah rasa situasi kalau orang buat kita rasa 'jelek' dgn dia
haa..kan dah terkeluar bahasa sinetron!



hmmm...
Gadis bukan apa..gadis nk bagi nasihat la kat
 buddyz2 gadis sekalian
kalo ada org yg buat kita menyampah kt dia
xkira la kawan,girlfriend,boyfriend,melayu,cina,hitam,putih,kurus,gemok,
bla,bla,blaa
senang citer xkira sape2 pun laa..huh! baru leh nafas..
kita jangan lah membalas balik perbuatan org tu pada kita..
buat cool sudah..
walaupun rasa mcm nk tumbuk muka org tu smpai pecah,nk ambil samurai potong kuku dia,nak gergaji jari kelingking kaki dia sekalipun,
janganlah balas balik oke? sabar je..
Sesungguhnya Allah bersama dgn orang2 yg bersabar..
Kalau kita pun balas apa yg org tu buat pada kita,
maknanya..kita sama je perangai dgn dia..2 x 5 je..bak kata siti sifir..
ingat tu..fikirkan dan ingat ayat yg gadis bagi tu..
in syaa Allah
hati kita automatik akan tenang
sebab? kita xnk jadi mcm org tu jugak..
jadi,maafkan sahaja perbuatan dia..
biar hati kita sentiasa suci..
dan bukan hanya suci dalam debu!
sekian...

GADIS

6 comments: