Saturday, 16 February 2013

♥ Rahsia Pemikiran Seorang Lelaki ♥

Assalamualaikum,

 

Jeng..jeng..jeng...hari ni kita bongkar apakah rahsia pemikiran seorang lelakiii..eh,bukan kaum wanita nk sebok2..kitorang nk ambik berat taw..xsalah kan..hehee

“Sebenarnya kebanyakan lelaki lebih menyukai wanita yang bijak daripada wanita yang seksi. ”

Ramai juga lelaki selalu memandang tinggi kepada wanita genius. Paling tidak, wanita yang mempunyai pendirian tetap dan bijak membuat keputusan. Dalam erti kata lain, selalu percaya kepada pemikiran sendiri.Sekiranya seorang wanita itu pandai mengimbangkan cara berpakaian, penampilan diri, berilmu dan bijak membuat keputusan pastinya dia adalah pilihan lelaki yang paling utama.Apabila anda mempunyai ilmu dan kepakaran di dalam sesuatu bidang, anda sudah susah untuk diperlekehkan atau dipandang rendah oleh sesiapa sahaja. Ini kerana, apabila seseorang yang mempunyai ilmu dan kepakaran, keperibadian anda dilihat dari sudut perspektif yang berbeza serta dihormati ramai dan bukan calang-calang orang yang mudah untuk dipermainkan. Now you see what is important, right?!

“Lelaki benci dengan wanita yang suka bercerita tentang bekas kekasihnya.”

Ianya amat memualkan mereka apabila wanita mula bercerita tentang itu dan ini, kisah lampau dan kenangan manis serta pengalaman mereka semasa bersama dengan bekas kekasih.Ianya adalah satu kesalahan besar bagi mereka. Mereka juga menganggap, jika wanita masih berperangai begitu, ianya seolah-olah wanita itu masih cinta dan mempunyai perasaan terhadap bekas kekasihnya, walaupun ianya hanyalah satu kenangan silam.MASA SEKARANG, bina kebahagiaan sekarang..create new experience untuk anda berdua kenang segala kemanisannya. Alami segala pengalaman baru bersama walaupun di tempat yang pernah anda kunjungi bersama exboyfriend. You know, itu lagi bagus…Lalui bersama boyfriend sekarang, sesuatu yang pernah dilalui bersama exboyfriend untuk jadikan kenangan silam sudah tidak bermakna lagi. 

Lelaki sangat mengagung-agungkan wanita yang disukainya atau yang baru diminatinya walaupun wanita itu tidak cantik!”

So, jangan cepat perasan! Hehehe…Kalau nak tahu anda betul-betul cantik atau hebat, jumpa lelaki yang membenci anda, sesungguhnya walau dia membenci anda sekalipun lelaki itu tidak akan mengata anda hodoh jika anda cantik.Amacam??… sebenarnya ini memang benar. Walau dia benci atau geram dengan sikap wanita itu…dia tetap akui yang wanita itu benar-benar cantik.Walau tak cantik pun, kalau si lelaki sudah sayang, anda tetap kelihatan cun melecun walau pun anda selekeh dan tembam. Begitulah juga sebaliknya. Hehehe…cool tak?! 

“Mengapa masih cinta dengan lelaki yang pernah curang? Kerana lelaki curang akan berlaku curang lagi dan lagi… ”

Owhh..so scared!!! Please faham ya…lelaki kalau dia masih mahukan anda, dia masih ingin bersama anda, dia akan sentiasa ‘mengayat’ anda. Dia akan sentiasa call setiap masa, sms selalu, selalu mahu berjumpa dan berbual mesra, dia akan lakukan apa sahaja demi untuk bersama anda. Percayalah!Kalau masih sayang dan cinta, takkan dia hilang dan senyap je beb, handphone mesti jawab. Kalau dah tak cinta tu, berborak pun sekadar bertanya khabar je, dah tak ada kemesraan, dah tak romantik, sms pun balas sikit-sikit, kadang-kadang tak balas…hmmm, ada wanita lain lah tu. Kalau tak pun dia dah bosan dengan anda...hurmmm..fikirkan...

“Lelaki teramat benci dengan wanita-wanita yang suka berlebih-lebih dalam segala hal.”

Ramai lelaki memang tak suka dengan wanita yang suka bercakap lebih, berpakaian lebih-lebih, cara berkawan pun lebih-lebih. Lelaki mana pun akan mudah rimas dengan wanita sebegini. Disarankan yang lebih-lebih tu, bersederhanalah. Dalam islam pun menyarankan agar kita mengamalkan kesederhanaan.Salah satu sebab utama perpisahan banyak terjadi pun adalah kerana perhubungan yang terlalu sosial sehingga menimbulkan syak wasangka dan cemburu…

GADIS 

Friday, 8 February 2013

♥ Terapi Jumaat : Ingatlah ♥

Assalamualaikum...



Ingatlah...
♥ biarlah orang mengata kita, jangan kita yang mengata
♥ biarlah orang memfitnah, jangan kita melakukannya
♥ biarlah orang menzalimi kita, kita maafkan sahaja
♥ biarlah orang mencaci kita, doakan petunjuk buat mereka
♥ bercakaplah yang memberi faedah, atau diam lebih baik
♥ kenangkanlah budi orang, lupakan jasa kita
♥ balaslah jasa orang, lupakan kejahatannya
♥ alangkah baiknya membalas kejahatan orang dengan kebaikan

GADIS

Thursday, 7 February 2013

♥ Terima Kasih Cinta ♥

Assalamualaikum...



'' Cinta bukan bererti mencintai seseorang dengan sempurna
tapi bagaimana mencintai seseorang yang tidak sempurna
dengan cara yang sempurna ''

Terima Kasih Cinta
07.02.13
 
 
 
GADIS

Tuesday, 5 February 2013

♥ Terima Kasih Buddyz #300 ♥

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..followers gadis dah mencecah 300++..thx kerana support gadis dalam dunia blogging nii..In Shaa Allah gadis akan memberikan y terbaik untuk semua..okee..jadi kali ni gadis nk review someone blog sebab beliau telah menjadi follower gadis y ke 300 ^^..and someone tu ialah Nurul Amanina..(big clap for her..clap...clap..clap)

oke..ini adalah header blog Cik Amanina y comel ni..klik untuk terjah blog beliau..jom3..


 

xrugi taw terjah blog Cik Amanina
Banyak cerita2 awesome dr beliau
comel pun comel..heheeee
thx a lot to you & semua buddyz2 y support 'gadis typewriter'

GADIS

Monday, 4 February 2013

♥ Perkara Yg Membuatkan Dia Menyenangi Anda ♥

Assalamualaikum...

You All..you all..harini kita belajar tentang apa y membuatkan pasangan kita menyenangi atau menyukai kita..yelaa..kadang2 kita pun xtahu apa y dorg suke,ape y dorg xsuke kan..kalo tau pun sikit2 je kan..selalu org cakap,wanita sukar dimengerti..cheehh!..lelaki pun lebih kurang jee..ape2 pun,terpulang pada kita untuk memahami pasangan kita 'yang sorang tu' dengan lebih mendalam..(kalau ada y lebih dari sorang tu,tukar la ayat tu sendiri ok?hahahaha)..piece yoo!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 
comelnye budak-budak niiiiiii ^^

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥ Panggillah Dia Dengan Panggilan Manja...
walau sporting manapun pasangan anda..panggillah dia dengan gelaran y sedap didengar..xsalah kalau menggunakan perkataan 'kau aku'..tapiii elakkan laa..lebih baik gunakan panggilan y manja..dari situ dia boleh nilai tahap penghormatan kita terhadap dia..

♥ Katakanlah Bahawa Dia Penting Dalam Hidup Anda...
begitulah sebaliknya apa y kita rasai jika dia meluahkan perkara itu kepada kita..jadi,setiap hari saat bangun dan sebelum tidur,hantarlah pesanan ringkas y dapat merasakan dirinya dihargai..bukan susah pun..dan bukan mahal pun..hehee

♥ Terima Dia Agar Dia Menerima Anda...
'terimalah dia seadanya'..sentiasa support dia dan apa jua kehidupan sosialnya selagi tidak menyalahi undang2 bercinta..hehehehe

♥ Fahami Dia Agar Dia Memahami Anda...
cuba faham perangai dia dan menyesuaikan perangai itu dengan diri anda..

♥ Berubah Untuk Menikmati Perubahan...
anda perlu sanggup berubah kepada perangai y lebih baik untuk membolehkan dia berubah memperbaiki dirinya sendiri..

♥ Percaya Untuk Dipercayai...
sekiranya anda tidak mempercayainya,jangan harap dia akan mempercayai anda..hidup ni meminta pada yang ada,merajuk pada y sayang..faham? :P

♥ Sanggup Memberi Untuk Menerima...
jangan asyik meminta sahaja pada dia,y terbaik ialah sama2 memberi dan menerima..

♥ Sifat Negatif Membuahkan Kesan Negatif...
walaubagaimana kenal pun anda dengan dia,jagalah percakapan dan perbuatan anda..tak kira lelaki atau perempuan kerana semua orang pun mempunyai hati..dan dalam hati mana y xda taman kan..huhuuu

♥ Bertanggungjawab Akan Menikmati Kesan Tanggungjawab...
sifat tanggungjawab amat penting dalam berpasangan..jangan sesekali mengabaikan tanggungjawab terhadap pasangan anda tu..

♥ Tunjukkan Minat Terhadapnya...
dengar walau apa yang hendak dia ceritakan..walau tentang diri sediri atau kerjaya..lebih berminat anda padanya,lebih berminatlah dia kepada anda..

♥ Senyuman Itu Tanda Kasih Yang Xperlu Dibayar...
sentiasa lah tersenyum padanya..walau dia sedang badmood..selain dapat menyejukkan hatinya,dapat jugak menambah pahala..

♥ Hormatilah Dia...
jangan terlalu mementingkan diri dan selalu mengikut kehendak dirii..hormati dia dan juga kehendaknya..asal kehendak itu tidak melampau la yee..

♥ Dengarlah Dia Dengan Baik...
percayalah,tidak ada orang lain yang menjadi tempat pasangan anda bercerita tentang kesemua halnya..bukan senang untuk menjadi tempat meluah dan mengadu..jadi anda perlulah mengambil peluang ini dengan menjadi pendengar yang setia..

♥ Ringankan Mulut Untuk Meminta Maaf...
jangan ego..baik lelaki mahupun perempuan..kata-kata maaf bukan bermaksud menunjukkan kelemahan..dengar ni ye..ehemm..''adalah lebih baik kita hilang ego demi yang tersayang daripada hilang yang tersayang kerana ego"..renung-renungkan dan selamat beramal..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


GADIS

Saturday, 2 February 2013

♥ Cantiknya Habuk Cermin Kereta Nii ♥

Assalamualaikum..

Guess what?korang mesti xpercaya kan,habuk pun boleh dijadikan seni taw..orang lain,asal ade habuk kt cermin kereta je mesti nk basuh..tgk mcm 'Casper' (my beloved car)..da behabuk-habuk pun x pergi basuh lg..hahaha..sebab ape??ni la penyebabnyaaa :  

DUST DRAWING
 


 

 



heheheheee..x haironn la knp ade orang y berbulan2 xbasuh kereta dia ( mcm gadis! ) seni okee seniii..haha,alasan! tp gambar 'Casper' xboleh la share kt sini..takut orang cam plak..errr..gadis hanya boleh bagitahu y pelukis terkenal tu buat gmbar bertemakan 'bodyglove' hahahaa ^^"

GADIS

Thursday, 31 January 2013

♥ 7 Keajaiban Air Mata Manusia ♥

Assalamualaikum...

 

Siapa kata menangis tiada gunanya??lagi-lagi orang y kuat nangis mcm GADIS ni..mase baby2 dulu laaa..hehee..shhhh...ada 2 kelemahan menangis,pertama mata menjadi merah dan kedua mata akan bengkak..tu jee..xde smpai butanya pun..hehee..menangis dan mengeluarkan air mata ternyata menjadi ubat ajaib yang berguna bagi kesihatan tubuh dan fikiran..jadi,menangislah kerana Allah Taala dan menagislah untuk keperluan jiwa..

Membantu penglihatan
Air mata ternyata membantu penglihatan seseorang, jadi bukan hanya mata itu sendiri. Cecair yang keluar dari mata dapat mencegah dehidrasi pada mata yang boleh membuat penglihatan menjadi kabur.

Membunuh bakteria
Tak perlu ubat titis mata, cukup air mata yang berfungsi sebagai antibiotik. Di dalam air mata terkandung cecair yang disebut dengan lisozom yang dapat membunuh sekitar 90-95 peratus bakteria-bakteria yang tertinggal dari keyboard komputer, pegangan tangan, bersin dan tempat-tempat yang mengandungi bakteria, hanya dalam masa 5 minit sahaja.
 
♥ Meningkatkan mood
Seseorang yang menangis boleh mengurangkan emosi kerana dengan menangis, mood seseorang akan meningkat kembali. Air mata yang dihasilkan dari menangis kerana emosi mengandungi 24 peratus protein albumin yang berguna dalam meregulasi sistem metabolisme tubuh dibanding air mata yang dihasilkan dari iritasi mata.
 
♥ Mengeluarkan racun
Seorang ahli biokimia, William Frey telah melakukan beberapa kajian tentang air mata dan menemui bahawa air mata yang keluar dari hasil menangis kerana emosional ternyata mengandungi racun. Tapi jangan salah anggap, keluarnya air mata yang beracun itu menandakan bahawa ia membawa racun dari dalam tubuh dan dikeluarkan melalui dari mata.
 
♥ Mengurangkan stres
Bagaimana menangis boleh mengurangi stress? Air mata juga mengeluarkan hormon stres yang terdapat dalam tubuh iaitu endorphin leucine-enkaphalin dan prolactin. Selain menurunkan level stress, air mata juga membantu melawan penyakit-penyakit yang disebabkan oleh stress seperti tekanan darah tinggi.
 
♥ Membina komuniti
Selain baik untuk kesihatan fizikal, menangis juga membantu seseorang untuk bangun pada azam baru. Biasanya seseorang menangis setelah menceritakan masalahnya di depan teman-temannya atau seseorang yang memberikan bantuan, dan hal ini meningkatkan kemampuan berkomunikasi dengan lebih tenang.
 
Melegakan perasaan
Semua orang merasakan demikian. Walaupun anda dihurungi berbagai macam masalah dan cubaan, namun setelah menangis biasanya akan muncul perasaan lega. Setelah menangis, sistem dalam badan, otak dan jantung akan menjadi lancar, dan hal itu membuat seseorang merasa lebih baik dan lega. Keluarkanlah masalah di fikiranmu dengan menangis, jangan dipendam kerana anda boleh menangis dengan penuh penyesalan.
 
p/s : semalam my hby share ayat ni kat fb dia : #perempuan ni istimewa.awak boleh tengok dia tersenyum sepanjang hari,tanpa mengetahui yang dia sering menangis sepanjang malam,dan bangun dengan senyuman.tolong hargai dia.
 
GADIS 
 

Friday, 25 January 2013

♥ Terapi Jumaat : Perginya Seorang Kekasih Allah ♥

Assalamualaikum..


Cerita y gadis ingin kongsikan dihari jumaat y mulia ini ialah tentang seorang Kekasih Allah iaitu Muhammad S.A.W..entry ini menceritakan kisah saat-saat kewafatan Baginda..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah saw. masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya.

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tetapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian dia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut.

Lalu, Rasulullah saw. menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah anakku, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malaikat maut," kata Rasulullah saw..

Fatimah menahan ledakan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri Rasulullah lalu Baginda menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasulullah dengan suara yang amat lemah.

"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan.

"Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi.

"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"

"Jangan khuatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Ku haramkan syurga bagi sesiapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.

"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat penghantar wahyu itu.

"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku.

Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku, peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii, ummatii, ummatiii?" – "Umatku, umatku, umatku"

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai dirinya sebagaimana Baginda mencintai kita?


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 

Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi..
Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.Semoga kita menghargai segala pengorbanan Rasulullah SAW.


GADIS

Wednesday, 23 January 2013

♥ Ayat Tersirat Perempuan ♥

Assalamualaikum...


Hari ni gadis nk buat entry y bertajuk 'ayat tersirat perempuan'..sbb ape,ramai y xtahu y perempuan ni sebenarnya apa y dia katakan bukannya straight to the point mcm lelaki..huhuu..betul x girls??betuuuuulll..haa..kajian pun ada mengatakan y perempuan lebih banyak bercakap berbanding lelaki..dalam sehari perempuan boleh bertutur sebanyak 6 hingga 8 ribu perkataan berbanding lelaki y hanya 4 hingga 6 ribu perkataan je! terror bukan?dah la byk ckp,nk tambah pulak dengan ayat2 tersirat..soo syahdu..oke la..jom kite tgk,ayat2 y biasa perempuan gunakan dan apa maksud sebenar ayat tu ^^..lelaki,take a note!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥ Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
♥ Padahal makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu? 

♥ Kalau perempuan tanya: I belum makan,You dah makan ke belum?
♥ Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni! 

♥ Kalau perempuan kata: Serious lawa gile la baju ni kan..
♥ Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I. 

♥ Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
♥ Makna tersembunyi: Tolong bg perhatian lebih sikit kt I..

♥ Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...  
♥ Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek. 

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.  
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?  

♥ Kalau perempuan kata: I selesa berkawan dengan you. You ni baik, memahami bla bla bla...  
♥ Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je..cpat la declaire..

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?  
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku..

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you..Semoga U bahagia dgn dia.. 
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok..

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.  
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu!!!

 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

okee..cukup setakat tu je ayat2 dan maksud y tersirat utk dikongsikan..tp bukannya 10o% betul taw..ini secara rawak jee..rmbut sama hitam,hati lain2 maa..oke,apa2 pun,lelaki dan wanita saling melengkapi..terima je dia seadanyaa..lg afdhal..

GADIS

Saturday, 19 January 2013

♥ Cinta Jarak Jauh..Boleh Bertahan Ke? ♥

Assalamualaikum...



Pernah x korang berjauhan dengan pasangan untuk satu masa yang lama? Mampu tak korang pertahankan cinta tu? Benar kan,cinta jarak jauh merupakan satu dugaan y besar kepada pasangan y mengalaminya.. Sama jugak mcm GADIS dgn chenta hati gadis,MOHD FADLI BIN ISHAK.. kitaorg berjauhan disebabkan oleh tugas..walaupun sebenarnya x la jauh sgt..tapiii...xkire,jauh jugak ! hahahaa

Mcmana kita nk mengekalkan hubungan jarak jauh? antara satu-satunya kunci utama untuk hubungan seperti ini ialah 'kepercayaan & kesetiaan'..berada jauh dari Si Dia memang menimbulkan rasa cemburu..lg2 jika Si Dia seorang yang mudah bergaul..y penting kita mestilah berfikiran positif dan jangan terlampau ikutkan hati dengan perasaan cemburu buta tu..selidik dulu kebenaran takut2 cemburu buta itu membunuh hubungan kita mcm tu saja..cemburu tu tandanya sayang..kalau cemburu lebih tu tandanya sayang lebih la? hahaha..no..no..no..cemburu biar diatas landasannya oke..sentiasa anggap bahawa Si Dia pun menyayangi dan meridui kita jugak..In Shaa Allah hubungan itu akan tenang...

Oke,selain itu perkara yang penting ialah 'komunikasi'..Cari masa untuk berhubung walau sesibuk mana pun kita..perkara itu akan membuatkan Si Dia rasa dihargai..jika kita selalu menghabiskan masa dengan kawan2,ambil sedikit masa itu pun sudah memadai untuk Si Dia menganggap dirinya masih lagi diperlukan..Dalam zaman IT sekarang ni,mcm2 cara utk kita berkomunikasi..call,text,facebook,email,bla bla bla...xpayah susah2 nk hantar burung merpati..haha..komunikasi juga penting untuk pasangan itu menyelesaikan masalah y berlaku antara mereka..kegagalan berkomunikasi dan tiada persefahaman menjadi punca kepada kegagalan sebuah perhubungan...hurmmmm

Tapi,ada lagi satu perkara penting yang perlu dipraktikkan iaitu 'berjumpa'..cuba untuk berjumpa walaupun anda kerap bergayut,text 24 jam..masih perlu juga berjumpa..bukan apa,untuk saling mengeratkan perasaan..Semakin lama tak berjumpa,x mustahil perasaan cinta dan sayang itu semakin pudar..semua orang pun xnak kan perkara itu berlaku..tapi kalau boleh bukan sebelah pihak je yang selalu ajak berjumpa dan selalu melawat..sebaiknya bergilir-gilir supaya Si Dia tidak merasakan hanya mereka sahaja yang beria2 untuk mempertahankan hubungan tersebut..jika sudah berjumpa pula,hargailah sepenuhnya masa bersama Si Dia kerana bukan mudah bagi pasangan jarak jauh untuk berjumpa..kan??

p/s : nasihat gadis untuk diri sendiri,Chenta hati gadis dan semua pasangan..jagalah cinta y disemai dengan sebaiknya walaupun si Dia tidak berada didepan mata..jangan jadikan jarak pemisah sebagai penghalang..dan semoga hubungan y dijalinkan bertahan dan semakin teguh ke akhirnya..Amin~



GADIS

Monday, 14 January 2013

♥ Ohh Lagu : Taylor Swift_I Knew You Were Trouble ♥

 

 ♥ Once upon time
A few mistakes ago
I was in your sights
You got me alone
You found me,you found me
You found me..me..me..me..me

I guess you didn't care
And I guess I liked that
And when I fell hard
You took a step back
Without me, without me, 
Without me..me..me..me..me

And he's long gone
When he's next to me
And I realize the blame is on me

Cause I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
So you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble

No apologies
He'll never see you cry
Pretend he doesn't know
That he's the reason why
You're drowning, you're drowning, 
You're drowning..ing..ing..ing..ing

 ♥ And I heard you moved on
From whispers on the street
A new notch in your belt
Is all I'll ever be
And now I see, now I see, now I see
He was long gone
When he met me
And I realize the joke is on me

I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
So you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble

When your sadest fear comes creeping in
That you never loved me or her or anyone or anything
Yeah

I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
So you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble

 ♥ I knew you were trouble when you walked in
Trouble, trouble, trouble
I knew you were trouble when you walked in
Trouble, trouble, trouble!

p/s : first time dgr lagu ni mmg cool laa..rentak lagu ni besttt !

GADIS

Saturday, 12 January 2013

♥ Kata-Kata Motivasi Diri ♥

Assalamualaikum...


♥ Jadilah seperti pohon yg lebat,walau dibaling batu tetap dibalas dengan buah

♥ Jika menjadi jari,jadilah seperti ibu jari wlupun sama fungsinya tetapi tetap menjadi yg utama

♥ Kamu dapat mengenal lebih banyak tentang diri seseorang itu dari adab dan pertanyaannya, bukan dari jawapan-jawapannya

♥ Tidak ada manusia yang hidup untuk gagal, tetapi tidak merancang adalah merancang untuk gagal

♥ Apabila engkau telah berazam, maka bertawakallah kepada Allah 

♥ Orang yang sibuk selalunya nampak bising, orang yang bekerja diam diam sahaja

♥ Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah

Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya

Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang

Kesempatan yang kecil seringkali merupakan permulaan kepada usaha yang besar

Bukti yang paling jelas tentang ketajaman akal fikiran seseorang ialah apabila ia dapat mempernyatakan apa yang ia mahu dengan secara ringkas

Seseorang yang melakukan kesalahan dan tidak membetulkannya telah melakukan satu kesalahan lagi

Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat

Lidahmu adalah bentengmu, jika engkau menjaganya maka ia akan menjagamu, dan jika engkau membiarkannya maka ia tidak akan mempedulikanmu

Orang yg paling berkuasa adalah orang yg dapat menguasai dirinya sendiri

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat

Mereka yang berjaya bukanlah mereka yang gagal dalam mencuba, bukan juga mereka yang sering gagal tetapi mereka yang tidak pernah gagal mencuba dan terus mencuba sehingga kejayaan yang dikecapi

Seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya ,cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya

Sabar adalah jalan keluar bagi orang yang tidak bisa menemukan jalan keluar

Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji

Fikir dan gunakanlah kata-kata motivasi y gadis share ni untuk menaikkan semangat diri kita.. Kadang2 gadis pun ada rasa down..tapi sabarlah y menjadi kekuatan kita sebenarnya...
In Shaa Allah

GADIS

♥ Segmen Blog Lucu Cik Teha ♥

Assalamualaikum..

Wahhh..arini tetibe je excited nak join Segmen..tertarik gadis dengan segmen lucu ni..sanggup la ketepikan kerja lain semata2 nak join segmen ni..hahahaa..owh ya..big boss segmen ni ialah Cik Teha..Klik gmbar petikan kt bawah ni utk join oke??best tau...

oke laa sebelum idea ni hilang,gadis nk teruskan perjuangan!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


1: weh ted becok,4 Rabiulawal bersamaan 1434 hijrah..hari rabu ni birthday Cik Teha..ye dok?hadoyy..aku xbeli hadiah lagi laa...

2: apo 'dog2'?den ni bear laa..sudah la Joko,ekau xpayah la nak buek2 terkojut boruk ekau tu..den dah tau dah tektik lapok ekau..yolaaa..yolaaa...disobabkan den ni menumpang kat rumah ekau,skarang jugak den poie mandi & hensem2..takot xkoring pulak bolu den ni haa,nanti basah plak kotak ekau tu!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

okeee..done! skarang nk tag pulak..i choose you..you and you...join tau..jgn x join..^^

GADIS

Monday, 7 January 2013

♥ Ohh Lagu : Hafiz_Ku Akui ♥

 

Katakan padaku kekasih
Kesilapan yang pernah ku lakukan dulu
Ternyata aku yang harus di persalahkan
Ku akui


Aku leka dengan kerjayaku
Mengejar kekayaan di dunia ini
Betapa hancurnya hatimu laluinya
Ku akui


Jika dapatku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini


Kini ku rasa kehilangan
Ku sedar betapa pentingnya kau di sisi
Yang selalu ada
Yang selalu rindu
Terhadap diriku


Jangan jangan
Jangan ku ulangi lagi


Jika dapatku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini


Kini ku rasa kehilangan
Ku sedar betapa pentingnya kau disisi
Yang selalu ada
Yang selalu rindu
Terhadap diriku


p/s : cair gadis dengar suara Hafiz nyanyi lagu ni..
mendayu-dayu..ohsemm..huhuuu ^^

GADIS

Friday, 4 January 2013

♥ Terapi Jumaat : Perbualan Bayi di Alam Rahim ♥

Assalamualaikum..

Topik terapi jumaat kali ini,dapat membawa kita satu keinsafan dan kesedaran tentang betapa besarnya kekuasaan Allah S.W.T..GADIS tertarik dengan topik ni sebab kita semua pernah melalui proses dimana kita duduk didalam rahim ibu,sehingga kita lahir ke dunia..jika bercerita tentang janin atau bayi dalam kandungan,apa y kita tahu hanyalah proses perkembangan bayi drpd persenyawaan hingga ke proses 9 bulan dalam kandungan..betul x??jadi,untuk menambahkan lagi ilmu pengetahuan kita,gadis nak share dgn buddyz2 sekalian tentang 'perbualan bayi di alam rahim'..


Adalah dikisahkan, pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata..

Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”
Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”
Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”
Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”
Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”
Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”
Bayi bertanya lagi: ”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’
Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”
 
Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.
 
Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”
Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat.”

Begitulah kisah seorang bayi ketika berada didalam syurga rahim ibunya y dianggap syurga..fikir dan renungkan kisah ni..In Shaa Allah kita semua akan mendapat manfaatnya...

GADIS 

Wednesday, 2 January 2013

♥ Makna Disebalik Hadiah Si Jejaka ♥

Assalamualaikum...

Hari ni gadis nk share tentang 'makna disebalik hadiah si jejaka'..rupa2nya ada jugak makna y tersirat kan?tp jgn la percaya bulat2..terpulang juga pada niat si jejaka tu kan...nawaitu lebih penting okee..




* contohnya macam jejaka disebelah gadis ni..hahaa *

lets check it out :

♥ Bunga 
Bunga merupakan hadiah yang biasa diberikan dan menjadi salah satu pilihan utama kerana ia dianggap melambangkan sebuah hubungan yang romantis.Tetapi,jenis hadiah ini lebih bersifat sementara kerana lumrahnya bunga,bila tiba waktu pasti akan layu.Adalah amat membimbangkan jika cinta yang disemai juga bersifat sementara seperti bunga..

♥ Perfume 
Juga merupakan hadiah yang menjadi pilihan untuk diberikan kepada yang tersayang.Hadiah seperti ini sebenarnya mewakili perasaan ingin sentiasa berdua dan bersama.Jika kekasih anda memberikan hadiah ini,bererti dia berharap untuk selalu dapat berada disisi anda dan menganggap anda seorang yang memiliki pesona serta tarikan sensual yang tersendiri.Si dia juga menganggap anda sebagai seorang yang berpersonaliti dan seksi. 

♥ Patung bear 
Ada yang menganggap hadiah seperti ini sebagai pemberian yang keanak-anakan dan tak matang.Namun,sekiranya anda menerima hadiah patung bear yang tertera perkataan atau simbol  'Love' pada bahagian anggotanya,ia menunjukkan si dia seorang yang amat romantis.Si dia juga sebenarnya sentiasa menghargai perasaan anda dan sentiasa bimbang sekiranya hati anda akan terguris dan terluka kerana dirinya.

♥ Cincin / Rantai leher 
Kekasih yang memberikan hadiah berupa barangan perhiasan diri sebegini sememangnya amat menyintai dan menghargai kewujudan anda disampingnya.Ia menunjukkan si dia merasa amat bertuah dapat bersama-sama anda.Si dia juga memang serius dan ada komitmen dalam perhubungan anda berdua.

♥ CD, DVD, Novel / Buku 
Hadiah begini diberikan kerana mungkin mengikut kegemaran dan minat orang yang disayang.Andai anda menerima hadiah ini,fahamilah yang ia membawa maksud bahawa kekasih anda masih perlukan masa untuk lebih mengenali dan memahami diri anda.Si dia mahukan perhubungan anda dan dirinya berjalan dengan perlahan-lahan dan relax.

to my jejaka :
terima kasih sgt2 sebab bg cyg bebear y chomell ni..cyg akn jaga bebear baik2..
hby jgn risau tau..i promise
GADIS